fredag 18 mars 2011

Stackars min dotter...

Det är så synd om min dotter! Hon har haft problem med sitt bajsande och idag var det verkligen hemskt. Hon hade fått förstoppning :(

Hon har stått i omgångar i över två timmar å försökt klämma ut, med tårarna rinnandes å smärtan syndes jättetydligt i hennes ansikte. Det kom bara ut lite slem först. Under tiden har jag gett henne en massa messmör och plommon bitar. Till slut så kunde hon krysta ut "korken" och ut kom massor av bajs.

Sedan kom nästa problem, att göra rent henne. Hon hade så ont att jag knappt fick torka henne med våtservetter. Men efter mkt brottandes, lockandes och beröm så fick jag henne ren. Då ville hon ha idomin-salva. Men det gick knappt att få på för hon var så öm.... Stackars liten!

Så idag så ska jag undvika att ge henne några mjölk-produkter. Får se om det gör nån nytta... och låta henne äta hur mkt plommon som hellst och massor av vatten. Nått annat som jag bör tänka på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar