fredag 15 juli 2011

Ännu ett MVC-besök...

Kl 10 idag var jag på ännu ett mvc-besök. Med mig hade jag min mor och S. Det vart ett snabb besök, stick i finger, mäta magen (23cm) och lyssna på bebis (140 slag/min). Allt verkade bra men det är nog bra om jag fortsätter med mina järnpiller eftersom mitt värde var på 121 och "gränsen" är på 120. Viktuppgång på 5,5kg.

Efteråt åkte vi en vända till Ö&B och shoppade och sedan Flygfyren. Idag var det massor av folk där! Men det regnade ju och var en fredag, så det var inte så konstigt. När vi handlar klart åkte vi hem till min mor. Där tillbringade vi resten av dagen. S röjde runt och körde med min mor och hennes karl, medans jag kunde ta det lugnt å inte göra ett dugg. Kl 16.30 kom min karl och vi bestämde att vi skulle stanna kvar på middag. Så han åkte hem, bytte om och hämtade jycken. Sedan grillade vi fläskkarré och åt ugnsstekta grönsaker med tzatsiki till.

Hemma igen kl 19.30... S fick inte sova nått på dagen så hon var övertrött och sockerhög efter att klämt i sig en kanelbulle efter middagen, så vi trodde aldrig att hon skulle varva ner så fort. Men hon drack upp en del välling, tog sin snuttefilt och sedan bad hon själv att få gå och sova, klockan var då 20.00. Lilla hjärtat var tydligen helt slut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar