måndag 2 maj 2011

Öppna förskolan

Idag tog vi oss till öppna förskolan och det blev en hit! Först så vart S alldeles förskräckt av alla barn och vuxna. Hon klängde som en liten apa på mig och vågade inte ner på golvet. Men efter en stund vart det sångstund och nästan alla andra gick in i ett annat rum och sjöng, så S fick möjligheten att leka runt lite innan alla kom tillbaka. Det flesta gick hem efter sångstunden eller efter dom ätit lunch så då var det mer lagom med folk.

Med Camilla så hade vi lite byteshandel med växter sen på parkeringen. Hon fick några plantor av mig och jag fick några av henne. Perfekt! När vi kom hem så åkte fröken i säng efter ett tag och jag intog lunch och sen började jag plantera om plantor. Den blå Månvindan och sockermajsen fick större krukor. Så nu har man jord under naglarna igen, trots att man tvättar händerna noga efteråt. Men så är det på våren och sommaren, man har konstant jord under naglarna då. Men det är härligt, för man märker att man gjort nått kreativt!

Idag blåser det mkt ute och är inge vidare skönt ute, så vi håller oss nog inne resten av dagen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar