fredag 26 augusti 2011

Sliten...

Jag vet att man ska ta det lugnt när man är gravid men de senaste dagarna har jag pressat min kropp lite för mkt. Igår (torsdag) va det så att det skulle komma en mäklare hit till oss och värdera vårat hus. För att försöka få huset lite fräschare (läs renare) så har jag städad, skrubbat och plockat i flera dagar. Inte särskilt kul när kroppen skriker att ta det lugn men man ändå måste. Kan inte begära att min kära sambo ska göra allt heller, för han jobbar ju hela dagarna och gör ändå massor när han kommer hem. Han har tex målat väggarna vita i tvättstugan och även målat väggarna vita i hallen vid ingången i källaren.

Iallafall så hann jag klart med det jag skulle göra kl 14 igår och mäklaren skulle vara här kl 15. Så när Andreas kommit hem så stoppade jag in trollungen och mig själv i bilen och åkte till Ica. Hade ett paket att hämta ut och vi behövde panta flaskor och handla mjölk. Drog benen efter mig extra mkt för att få tiden att gå. Men det hade jag inte behövt för mäklaren var bara här en kvart. Andreas fick inget förtroende alls för den mäklaren. För det första kom han för sent och för det andra så kollade han knappt nått. Andreas fick snudd på "pusha" ut han på våran nybyggda altan. Några få frågor ställde han men inget mer. Dessutom så sa han ett lite för lågt värderingsvärde. Så vi ska höra med banken om man kan ta hit nån annan mäklare som är lite mer engagerad och intresserad av att göra ett bra jobb.

Men iallafall... det känns i kroppen idag att jag hållt på och härjat i flera dagar nu. Så idag tänker jag inte anstränga mig nått utan bara lulla runt. Nu är det dax att väcka trollungen så vi kan fika lite och äta lite glass. Adjöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar