tisdag 30 augusti 2011

Nedåtgående kurva

Idag var det dax för ett mvc-besök igen. S lämnade jag hemma hos min mamma och åkte in själv. Idag var min ordinarie barnmorska på plats. Stick i fingret blev det som vanligt och de proverna såg bra ut. Hade 133 i HB så det är bra att järnpillerna gjort nytta. BM tyckte att jag kunde dra ner från fyra stycken till tre stycken. Blodtrycket var normalt för mig, men lågt för andra kanske. Hjärtljuden på lillmonstret var 142 slag/min, vilket oxså är bra. Magmåttet var på 29cm men skulle ha varit 30cm. Så det va lite oroväckande tyckte BM (och även jag). BM trodde det kunde bero på att jag äter sämre och mindre. Hon sa att fortsätter kurvan att gå nedåt så kanske man ska försöka reda ut varför den gör det. Min vikt hade bara ökat med 600gr sen förra gången (för tre veckor sedan).

BM kände även på magen och lillmonstret låg med huvudet neråt. Hon sa att det kändes som huvudet redan var fixerat men barn nr2 brukar ju kunna vara rörligt nästan hela tiden enda mot slutet. Så nästa gång ska hon känna igen, sitter lillmonstret fast då så är h*n redan fixerat.

Nästa mvc-besök är den 14 september kl 10.30.

Efter besöket åkte jag hem igen till min mor. Det hade gått jättebra som vanligt att passa S. Min mor bjöd oss på lunch och sedan åkte vi hem till mig. S åkte direkt i säng och fick sova sin timma. Min mor och jag gick ut och hon grävde ner några plantor i mina rabatter som hon hade grävt upp hos sig. När kl va 14 väckte vi S och begav oss ut i skogen. Tre skruttiga och en liten! Min mor har problem med sitt knä, min hund har problem med höfterna och jag är rund och får snabbt ont i rygg å höfter. Bara S som knatade på för fulla muggar. Men hon ville åka vagn ganska mkt, för hon är inte helt kry. Snoret har börjat rinna och hon har nu lite höjd temperatur, så febern kommer nog närsom. Hon är ganska seg nu, sitter under sin filt i soffan och tittar på barnprogram.

Men tillbaka till skogspromenaden. Tyvärr så hittade vi ingen svamp, iallafall inte nån svamp som va nått att ha. Det fanns massor av olika svampar, men inte en enda kantarell. Dock så har jag inga svampställen i skogarna runt där jag bor, så jag vet inte heller vart jag ska leta.

Långt inlägg idag... hoppas jag inte tråkat ut er som läser :)

1 kommentar:

  1. men.. du måste ju ÄTA!!!!
    jag har inte det problemet, nä inte alls. Och bara för att du nämnde pizza i inlägget så vart jag sjukt sugen på det.. haha

    Hoppas att till nästa koll att magen växt som den ska och att du fläskar på dig mer. Det ska man ju göra!! kram

    SvaraRadera