fredag 7 oktober 2011

Det börjar hända saker :)

I går kväll så var jag ganska trött så jag tänkte hoppa över duschen tills som idag. Men efter kl 20 kände jag att det började värka i korsryggen så jag tänkte det är lika bra att hoppa in i duschen om ifall det skulle ske nått under natten och man måste åka in.

Efter kl 1 i natt vaknade jag och kände att sammandragningarna kändes annorlunda. Dom gjorde mer ont och smärtade mer i ryggen. Efter ett tag fattade jag att det var värkar!! Dom kom väldigt oregelbundet, var olika längd på och vissa gjorde mer ont än andra. Var upp på toa och kissade tre ggr under natten/morgonen. När A hade gått upp kl 6, gick även jag upp och informerade han va som pågick och att han skulle ha sin privat mobiltelefon med sig hela tiden, så jag kunde nå han. Sen gick jag och la mig igen och klockade värkarna. Dom kom med ca 10min mellanrum och varade runt 30sek. Men eftersom jag inte hade så himla ont så kände jag att det va ingen idé att jaga upp sig utan försökte somna om. Strax före kl 7 somnade jag igen.

När jag sedan vaknade vid 8.15 så kände jag inga värkar men var väldigt mör i korsryggen och är fortfarande. Så onekligen är det tecken på att det snart är dax... ska bli spännande att se NÄR det är dax. Imorgon fyller nämligen min mor och hennes man år (på samma dag!) så det vore bra om ungen kunde vara kvar lite till så h*n får en egen födelsedag. Men tyvärr så kan jag inte påverka det :P

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar