tisdag 20 september 2011

Förlossningsbrev

Sitter och finslipar på mitt förlossningbrev. Inte det lättaste att få ner sina önskemål på papper, men jag tror jag fått med det nödvändigaste. Använde olika "mallar" som jag hittade på internet och det förlossningsbrevet som jag skickade när S skulle komma till världen.

Jag hoppas att förlossningen blir lika bra nu som med S. En relativ "lätt" och okomplicerad förlossning. Från första värk till att hon var ute tog 17timmar. Lagom! Men den här förlossningen får gärna vara några timmar kortare. Jag vet inte om det är vanligt att man önskar sig samma barnmorska som hjälper till att förlösa sitt första som sitt andra barn? Jag har iallafall skrivit det i förlossningsbrevet, att skulle bm fortfarande jobba kvar och jobba just då jag kommer in, så vill jag att hon tar hand om mig. Hon var så lugn och metodisk och gjorde ett jättebra jobb.

Jag har även skrivit några rader om min oro att amma och att jag vill ha EXTRA mkt hjälp att få det att fungera denna gång. Vill inte gå igenom samma problem som förra gången med mjölkstockningar, inflammationer och bölder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar