onsdag 14 september 2011

Tillbaka på kurvan igen

Vart på mvc-besök idag igen och nu så är jag tillbaka på rätt ställe på kurvan. Mag-måttet är nu 32cm. Så precis vid revbenen går kanten av livmodern. BM sa "Det måste kännas?" jo tack, det känns mkt väl. Man får sitta överdrivet rak i ryggen eller lite snett för att det inte ska pressas allt för mkt på lillmonstrets rumpa. Lillmonstret sitter för övrigt redan fixerad, tydligen ordentligt fast enligt BM. Så det är väl bra, att man slipper oroa sig för att h*n kommer med rumpan först. Idag togs inget hb-värde eftersom det var så bra förra gången.

Så vecka 34 (33+3):
Viktuppgång från start: 8kg
SF-mått: 32cm
Hjärtljud: 145 slag/min
Huvud: fixerat.

Nästa besök till mvc är den 28/9 kl 11.30

Sammandragningar har jag titt som tätt och ibland kommer dom regelbundet. Igår kväll efter jag lagt mig i sängen så kom det en förvärk som kanske varade i 30-45sekunder. Sedan avtog den men efter knappt 5min kom nästa. Även den av tog och 5min senare kom nästa. Nästa kom kanske 10min senare och sen vet jag inte om flera kom, för jag somnade. Förvärkarna gör inte direkt ont utan man märker att magen blir stenhård och man får en stark obehagskänsla. Eftersom dom har börjat komma så mkt nu så känns det nästan som att det inte är allt för långt kvar till förlossning. Än är det för tidigt men jag skulle inte bli förvånad om det hela sätter igång någon/några veckor förtidigt... Dax att börja packa BB-väskan med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar