torsdag 13 oktober 2011

ÖF och MVC

Idag har vi varit på Öppna Förskolan och ytterligare ett Mvc-besök. Min mor kom hit vid 9-tiden och sen när vi var påklädda och klara åkte vi till Familjens hus i Norrtälje. S tyckte det va jätteskoj att leka med alla barn och leksaker, så hon brydde sig inte nämnvart när jag gick till mvc. Givetvis var min mor kvar med henne.

Mvc-besöket gick bra som vanligt. Alla värden och mått var bra. Pratade en del om värkarna jag har haft och jag försökte förklara hur slembobborna sett ut som kommit ut. Hon tror att det är slemmisen som börjar släppa eller har släppt. Det betyder att det inte är lång tid kvar. Det är bara 16dagar kvar till BF. Men vi bokade in en tid till iallafall... bara ifall att ungen inte tittat ut då.

Tid för nästa mvc-besök: 26oktober kl 11.30 (tre dagar innan bf)

Sammanfattning Vecka 38 (v37+4):
Viktuppgång från start: 8,5kg
SF-mått: 35cm
Hjärtljud: 155 slag/min
Huvud: Fixerat


Efter mvc-besöket gick jag tillbaka till ÖF och där va det fullt ös på S. Hon lekte förfullt men det syndes på henne att hon började bli trött. Så när kl var 11.50 åkte vi hemåt. Hemma åt vi lunch och sedan i säng med fröken och min mor åkte hem till sig. Trots att S var supertrött så tystnade hon inte förrän efter kl 13.20, innan det låg hon och små tjattrade i sin säng. Jag gick oxså å la mig å vila men somnade aldrig... tyvärr. Så kl 14 gick jag ur sängen å hängde en tvätt. S fick sova fram till 14.20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar